Ny karriär!

Är du Kompanions nya medarbetare till teknisk support?

Vi söker en tekniskt intresserad lagspelare med god samarbetsförmåga, stor känsla för eget ansvar och eget driv. Du kommer att komplettera vårt befintliga team om supportmedarbetare, systemutvecklare, produktägare etc, och kan se fram emot ett mycket varierat arbete där du bjuds in och förutsätts vara delaktig i såväl kundärenden som utvecklingsfrågor och vårt kontinuerliga förbättringsarbete kring egna processer och rutiner.

Vi söker dig som är driven, flexibel och serviceinriktad, det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete, har ett stort tekniskt intresse samt har arbetat inom vård och omsorg och därmed har en god förståelse för denna typ av verksamhet

Övrig information

• Start: omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid

• Omfattning: Heltid

• Placering: Svenska ITKompanion AB, Vasagatan 45 i Göteborg

Vi ser fram emot Din ansökan!

Ansökningar tas emot via e-post på: info@kompanion.se

Kontakt:

Kerstin Lundgren, COO

kerstin.lundgren@kompanion.se

Tel: 0708623952

4 december 2019

Välkommen på Pulsen-webinar!

Den 15 januari erbjuder Kompanion tillsammans med Pulsen Combine ett webinar kring planering; den ska vara förutsägbar, smart och säker!

Vi visar hur du förenklar din planering med hjälp av Kompanion och Du är välkommen med frågor och funderingar.

Anmälan och mer info finns här!

Välkommen!

27 november 2019

Äldreomsorgsdagarna

I år ställer vi ut på Äldreomsorgsdagarna den 17-18 oktober på Stockholmsmässan i Älvsjö.

Vi finns i monter B 03:19 och ser fram emot att träffa Dig där!

15 oktober 2019

Välkommen Södertälje!

Södertälje kommun väljer Kompanion för planering inom hemtjänsten.

Tillsammans med Pulsen Combine, Phoniro, Appva och Digital Fox kommer vi med start under hösten 2019 att leverera en helhetslösning för Södertälje.

Vi ser fram emot ett långt och gott samarbete!

3 september 2019

Omsorgspodden träffar Kompanion

Häromveckan besökte Stina Thorell och Linda Arousell från Omsorgspodden oss på Kompanion.

Vår produktägare och COO Kerstin Lundgren berättar om hur Kompanion fungerar, varför planering är så viktigt och var utmaningarna med planeringen finns.

I slutet av avsnittet läser Kerstin upp en lista som en Kompanion-användare delade med sig av vid ett kundbesök, som verkligen beskriver just hur oerhört komplex planering kan vara!

Lyssna gärna här

1 juni 2019

Addnode Group förvärvar IntraPhone.

Addnode Group, Kompanions koncernmoder och ägare, har ingått avtal om förvärv av programvarubolaget IntraPhone som utvecklar lösningar för den svenska omsorgs- och välfärdsmarknaden.

IntraPhone tillhandahåller mobila lösningar för planering, registrering och uppföljning inom hemtjänst, särskilt boende och personlig assistans. Lösningarna används av cirka 45 kommuner i Sverige.

”IntraPhone är en strategisk pusselbit i vår satsning på innovativa IT-lösningar för ett hållbart välfärdssamhälle. Vi känner bolaget sedan länge då dom tidigare verkat som både partner och konkurrent till vårt dotterbolag Kompanion. När vi nu samlar krafterna inom samma familj kommer vi att ha än bättre förutsättningar att hjälpa våra kunder att förbättra brukarsäkerhet, vårdkvalitet och tillgänglighet inom vård- och omsorg”, säger Andreas Wikholm, divisionschef för Process Management.

Addnode Group AB avser att tillträda förvärvet den 1 april 2019.

För mer information, vänligen kontakta: Andreas Wikholm, divisionschef, Addnode Group Process Management Telefon: +46 (0) 70 394 42 07, e-post: andreas.wikholm@addnodegroup.com

Johan Andersson, VD och koncernchef, Addnode Group Tel: +46 (0) 70 420 58 31, e-post: johan.andersson@addnodegroup.com

4 mars 2019

God jul och Gott nytt år!

Vi på Kompanion önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt År!

Vår support har öppet precis som vanligt, klockan 08-17 alla arbetsdagar. På julafton, juldagen, annandagen samt nyårsafton och nyårsdagen passar även vi på att vara lite lediga för att fira jul och och nyår.

Gott slut och på återhörande nästa år!

23 december 2018

Motala kommun byter till Kompanion.

Motala kommun byter till Kompanion för kvalitet genom hela hemtjänstkedjan.

Kompanion har glädjen att presentera Motala kommun som ytterligare en ny kund. I och med denna affär stärks även samarbetet med Cambio ytterligare, då även Motala använder Cambios system Viva som såväl verksamhetssystem som system för tid- och insatsrapportering. Även här kommer systemen integreras med varan för att skapa en kvalitetssäkrad lösning för utförare av hemtjänst.

Uppstart kommer att ske under 2018.

1 april 2018

Bildkälla: www.visitsmaland.se

Pulsen med Kompanion som underleverantör vinner storaffär med 13 smålandskommuner!

Pulsen Omsorg, med Kompanion som en av underleverantörerna, vann den så kallade Jönköpingsupphandlingen avseende socialtjänstsystem för 13 kommuner i Jönköpings län.

De aktuella kommunerna är Aneby, Eksjö, Gislaved, Gnosjö, Habo, Jönköping, Sävsjö, Vaggeryd, Vetlanda, Värnamo, Mullsjö, Nässjö och Tranås och införandet av systemen kommer att påbörjas under 2018/2019.

Den aktuella upphandlingen, som löper på 7 år plus 15 optionsår, omfattar förutom verksamhetssystem, även planeringssystem, tid- och insatsrapportering samt nyckelfria lås.

”Pulsen med samarbetspartners var den leverantör som bäst klarade de krav vi ställt. Det som väntar nu är införandet som kräver mycket arbete, både för oss och för Pulsen. Vi ser fram emot ett gott samarbete”, säger Karl Gudmundsson, socialdirektör i Jönköpings kommun.

”Det är fantastiskt roligt att få möjlighet att stötta det dagliga arbetet i så många nya kommuner genom vår, och våra samarbetspartners lösningar samt alla våra medarbetares stora kunskap inom omsorgssektorn”, kommenterar Klaes Göransson, VD på Pulsen Omsorg.

1 mars 2018

Bildkälla: www.eskilstuna.nu

Eskilstuna väljer Kompanion för planering!

Eskilstuna Stad avslutade nyligen sin upphandling för nytt planeringssystem och valde Kompanion som leverantör.

Vi är mycket stolta och glada över denna affär, som även innefattar en integration med Viva (Cambio, tidigare Ilab), som kommunen sedan tidigare har som leverantör av verksamhetssystem.

I samband med uppstarten av Kompanion, som kommer att ske under första halvan av 2018, startar man även återrapportering via Viva. Integrationen mellan Kompanion och Viva går således åt båda håll och innefattar såväl import av beslut och kunder, som export av personal och planer.

”Vi är mycket stolta över att Eskilstuna valt oss som leverantör av planeringssystem, ett framtida nära samarbete med Cambio är ytterligare spännande och motiverande” säger Kerstin Lundgren, produktägare på Kompanion.

1 nov 2017

Kompanion har fått en Kompis!

På efterfrågan från flera av våra kunder utvecklade vi under hösten en app – Kompis.

Kompis fungerar precis som de utskrivna rapporterna, men i digital form och med möjlighet att bocka av utförda besök. Smidigare och säkrare än ett utskrivet papper, och så mycket bättre för miljön!

En av våra allra nyaste kunder, Älvsbyns kommun, har under det senaste halvåret agerat piloter för Kompis, läs mer om det nedan.

Vill ni också använda vår app? Hjärtligt välkomna att höra av er till vår support eller er kundansvarig.

24 aug 2017

Göteborgs Stad väljer Kompanion för planering

I en omfattande upphandling avseende både planering och uppföljning har Göteborgs Stad valt Kompanion som planeringsverktyg för hemtjänsten men också andra områden inom vård och omsorg.

Projektet är ett samarbete mellan Kartena AB, Svenska ITKompanion AB (Kompanion) och Phoniro Systems AB (Phoniro Care) där respektive bolags produkter och specialistkompetens kommer till sin fulla rätt för att lösa Göteborgs Stads behov inom området.

Kompanions åtagande bygger på den befintliga produkten inklusive den inbyggda optimeringsteknologin som hjälper användaren med resursallokering och detaljerade restider. Vidare bygger leveransen på dubbelriktad integration med schemaläggningssystem samt kommunikation med Phoniro Cares mobila plattform.

”Vi är jättestolta över att ha visat oss vara det bästa alternativet för detta jobb då kraven och utvärderingen från kommunens sida har varit omfattande. Kompanion introducerades 2012 och vi ser denna leverans som ett erkännande för vårt strategi att skapa ett lättanvänt system för en komplex verklighet. Kontraktet är också resultatet av ett långvarigt och förtroendefullt samarbete med våra affärspartners” säger Tomas Lilja, VD och affärsansvarig för Kompanion.

20 feb 2017

Full fart på MVTe mässan!

Vi fanns på plats på årets MVTe-mässa i Kista, som bjöd på många goda möten med både befintliga och nya kunder. Här möter vi Grästorps kommun som funnits med oss sedan 2013.
5 feb 2017